Skip to main content

Vår Mercedes-Anda

Allt börjar med dig.

Vår vision är att bli nr 1.

Att vilja bli nr 1 är den högsta ambitionen ett företag kan ha. Precis som i sportvärlden krävs det mycket för att bli nr 1 – så även för oss. Ingen tvingar oss bli nr 1, utan vi gör det för att vi själva vill. För att vi anser att det är den position som Mercedes-Benz Malmö förtjänar. Framförallt satsar vi högt, för vi tror att resan dit kommer att ge oss många lojala kunder – fler fans. Resan mot att bli nr 1 är en ny väg för oss att ta och hur den kommer att se ut vet vi inte. Att bli nr 1 innebär att vi inte kan göra som vi alltid har gjort, utan att vi måste prova nya saker som kanske aldrig har provats förut. Att nå positionen nr 1 är endast möjligt om vi börjar med att själva bli fans. Du och dina kollegor måste andas och leva varumärket i allt ni gör och allt ni säger. Mycket kan kopieras av andra, men medarbetare som är passionerade, hjälpsamma, omtänksamma och alltid har ett leende på läpparna kan man inte kopiera. Ett sådant beteende från oss alla är förutsättningen för att vi ska kunna bli nr 1. Utan dig och din insats är det omöjligt. Jag är redo att göra min del. Är du?

Mikael Olsson, VD Mercedes-Benz Malmö

V för Victory. V för Vi. Vi är ett team.

Såhär agerar vi på Mercedes-Benz Malmö.

Vi säger Vi – Inte ”jag”, ”du” eller ”dem”.
Vi ser och pratar möjligheter.
Vi agerar, hittar lösningar & genomför dem.
Vi hjälper varandra.

Kunders och kollegors problem är Vårt problem.

Alltid med ett leende.

Att ge service med ett leende på läpparna är en perfekt utgångspunkt för att kunderna ska få en bra upplevelse. Ett leende har stor betydelse såväl psykologiskt som socialt. Ett leende säger så mycket!
När vi jobbar ska vi le mot våra kunder och medarbetare och alltid ha ett vänligt ord till hands. Vi frågar kunden “Hej, hur kan jag hjälpa dig idag?” Vi tackar alltid när någon gör något för oss och vi behandlar andra som vi själva vill bli behandlade. Med glädje och värme.

Visa hjälpsamhet mot alla.

Även om våra produkter och tjänster är de bästa i världen, är det kundupplevelsen som skiljer oss från våra konkurrenter. Våra kunder förväntar sig en “wow-effekt” när de besöker oss. Därför är hög kvalitet, hjälpsamhet och glädje högsta prioritet. Kundens höga förväntningar på oss ska alltid infrias. Varje möte med varumärket Mercedes-Benz ska vara lika enastående som bilen själv.

Omtänksamhet.

Ta ansvar för vår arbetsmiljö. Arbetsmiljön inkluderar verkstaden, men även bilhallen och utomhusmiljön. En trevlig, trygg och organiserad arbetsmiljö är den bästa grunden för att vi ska kunna utföra ett effektivt och produktivt arbete. Tänk på att arbetsmiljön och hur du trivs i den påverkar såväl dig som ditt team.

Vi jobbar ständigt med att förbättra vår arbetsmiljö och uppmanar dig att ta ett personligt ansvar för att vara en del av det arbetet. Det är oerhört viktigt att du som anställd följer de riktlinjer och regler som finns på arbetsplatsen.

Var tolerant mot alla.

Vi är ett stort företag där över 150 personer jobbar. Och alla är olika. Därför uppskattar och respekterar vi varandras olikheter. De berikar vår arbetsplats på många intressanta sätt. En mångfald av idéer, synpunkter och kompetenser ger verksamheten högre kvalitet och därmed långsiktig framgång. Vi har en fantastisk möjlighet att dra nytta av den sociala, språkliga och kulturella mångfalden.

Öppenhet, ärlighet och transparens är grunderna för ett gott samarbete. Vi behandlar varandra och våra samarbetspartners rättvist och med respekt. I relationen till varandra och till tredje part upprätthåller vi en öppen och tolerant atmosfär, som bygger på ömsesidig respekt, artighet och rättvisa. Vi ska alltid kunna lita på varandra.

Bli en del av oss.

Om allt ovan lockar dig. Klicka in och hitta en tjänst som passar dig.