Skip to main content

Skadecenter

Vi vårdar din Mercedes.

Allt kommer bli bra.

Vi på Mercedes-Benz Malmö beklagar att du varit med om en olycka och att din bil är skadad. När ens närmsta ägodelar går sönder är det lätt att känna frustration, irritation och en viss oro för vad som kommer hända. Vi på Mercedes-Benz Malmö förstår denna känsla och ska göra allt för att du snabbt sitter i din bil igen.

När du lämnar din bil hos en auktoriserad skadeverkstad kan du känna dig säker på att bilen blir omhändertagen på bästa möjliga sätt. Vi utför skadereparationer på plåt och lack åt alla större försäkringsbolag.

Låt oss guida dig genom processen.

Steg 1. Kontakta ditt försäkringsbolag och gör din skadeanmälan.

Steg 2. Boka din skadebesiktning hos oss, ange ditt skadenummer du fått från ditt bolag.

Steg 3. Skadebesiktningen genomförs av en utbildad skadereglerare. Efter besiktningen får du ett förslag på åtgärd och möjlighet att boka in bilen för reparation.

Steg 4. Efter bokad tid tar vi hand om bilen. Ditt försäkringsbolag hjälper dig med hyrbil.

Steg 5. Bilen är klar. Vi kontaktar dig och tillsammans går vi igenom bilen.

 

Vår erfarenhet är din trygghet.

Inför ditt besök.

Beroende på storlek av skadan tar en besiktning normalt ca 45 minuter. För att vi så snabbt som möjlig ska kunna avgöra skadans omfång, får du gärna tvätta bilen innan besiktningen. Efter besiktningen får du ett förslag på åtgärd och möjlighet att boka in bilen för reparation.

Under reparationen.

Efter att du vinkat hejdå till din bil, tar vi hand om bilen. Vårt team på skadecenter är noga utbildade för att ha det bästa handlaget för din Mercedes. Beroende på skadan kommer plåtslagare eller lackerare arbeta på bilen. Under tiden som bilen är hos oss sköter vi kontakten med försäkringsbolaget, så att du kan fortsätta din vardag som vanligt. Vi förstår att du har många frågor under tiden som din bil är hos oss, tveka aldrig på att ringa oss om du har någon fråga.

Efter reparationen.

Vi har som mål att ha marknadens nöjdaste kunder. Efter du fått tillbaka din bil är det därför viktigt att du går igenom reparationen. Vi gör vårt absolut yttersta för att överträffa dina förväntningar. Det händer givetvis ibland att någon kund har en annan åsikt än vi. Även om du är missnöjd med vårt beslut eller hantering av ett ärende, ska det vara enkelt att vara kund hos oss.​​​​​ Låt oss veta om du har någon fråga eller fundering.